A csinos nőkkel mindent el lehet adni?

Nem elég csak egy jó termék, ha nincs hozzá megfelelő marketing és reklám, bizony a vásárlók nem fognak róla tudni. Köztudott, hogy a reklámügynökségek mindent bevetnek, hogy egy kis figyelmet szerezzenek maguknak. Valamivel mindig ki kell tűnni a tömegből, mert a minőség gyakran már nem elég.

Gyakori reklámeszköz, hogy a terméket egy vagy több csinos és szexi nővel reklámozzák, hiszen ha a terméket nem is, a nőt biztosan észreveszi a potenciális vásárlók.

cebit nők hostesSzámítógép-alkatrészek és nők? Miért ne? A célközönség úgy is jobbára férfiakból áll!

De nem csak modellekkel lehet reklámozni, a cég alkalmazottai is állhatnak modellt egy reklámkampányban, azt sugallva ezzel, hogy ennél a cégnél mindenki fiatal, energetikus, csinos, elegáns vagy épp kihívó. Minden csak nézőpont kérdése, továbbá a termék vagy szolgáltatás leendőbeli vásárlóinak kora, neme, igényei és az, hogy a cég mit enged meg magának.

Néha egy-egy reklám már talán túl messzire is megy, így egy botrány miatt kerül a figyelem középpontjába. De a negatív reklám is reklám, ami néha hatásosabb a direkt marketingtől.

Az alábbi kis képes összeállításban láthatunk példát mindegyikre, az egészen szolid és visszafogottól a botrányokat kavaróig!

Kezdjük a legvisszafogottabbal. Az Emirates légitársaság még új a repülés világában, de a mögötte álló pénzmennyiségnek hála, gyorsan, szinte robbanásszerűen nőtt ki a földből. Az 1985-ben alapított társaság mára már világszinten jelentős, igazi fejlődése 2008 után kezdődött. Mára már 74 ország 160 városába repül, légiflottája 207 szélestörzsű óriásgépből áll. De a fejlődés nem állt meg, további 90 repülőgépet rendeltek a meglévők mellé.

Természetesen az iszlám kultúra nem engedi a nyugati lazaságot, így az alkalmazottak is kellően visszafogott egyenruhát kaptak.

emirates légiutas kísérőkAz Emirates légitársaság légiutas-kísérői, a felsorolás legvisszafogottabb tagjai

Berlinben kétévente kerül megrendezésre a világ legnagyobb vasúti-jármű kiállítása és vására. Mindegyik, az iparágban jelentős cég képviselteti ott magát. A nyílt napokra a szakmai vendégeken kívül bárki bemehet, valóságos családi programot alkotva ezzel. 2014-ben 2700 kiállító érkezett 51 országból, némelyik vasúti járművet valóságos show keretében mutatták be. 2010 sztárja a német Siemens motorvonata volt, mely jelenleg a legmodernebb nagysebességű vonatnak számít a piacon. De ha a technikai adatok nem lennének elég meggyőzőek, még néhány szép hölggyel fel lehet dobni az eseményt.

velaro.jpgA berlini InnoTranson is sok kiállított darabnál pózoltak a szebbnél-szebb lányok. A képen látható Velaro motorvonat már négy országban talált gazdára, minden hostess egy egy országot jelképez. Balról jobbra: Miss Spanyolország, Miss Oroszország, Miss Kína és végül Miss Németország.

ARegiojet magánvasút-társaság 2011-ben kezdte meg működését Csehországon belül, versenyre kelve a Cseh Államvasutakkal. Egyre újabb és újabb vonalakon jelennek meg, ahol mindig elsöprő sikert aratnak. A cég igyekszik markáns arculatot kialakítani, a citromsárga vonatok egészen egyedi színt vittek a cseh zöld-kék-fehér színvilágba. De nem csak a vonatok viselnek élénk színeket, hanem az alkalmazottak is. A fekete-rózsaszín összeállítás talán olvasva őrültségnek tűnik, de a képeket nézve mégis jó választás volt.

Szép vonatok, udvarias alkalmazottak, merész színösszeállítások... Magyarországról nézve a csehek irigylésre méltó helyzetben vannak!

regiojetA Regiojet magánvasút-társaság személyzete Csehországban. A reklám üzenete: ha őket választjuk, igényes környezetben, igényes személyzettel tudunk utazni

Az autóshowk és vásárok elképzelhetetlenek a mosolygó, fiatal, karcsú nők nélkül. Detroittól Las Vegasig vagy épp Frankfurtig a recept mindig ugyanaz: kedves és bájos hölgyek minden autó mellé, akik megszólítják a dúsgazdag potenciális vásárlókat. Vagy talán egy Ferrarit egy olasz macsónak kellene eladni?

ferrari.jpgLuxusautókhoz elengedhetetlenek a csinos nők!

Az űrturizmus még mindig nem indult be, de a gazdagoknak már a súlytalanság érzése elérhető, feltéve ha ki bírják fizetni a borsos repülőjegy-árat, ami 4950 amerikai dollár+ 5% adó. Ezért cserébe tizenötször élvezhetjük a mikrogravitációt a repülőgép belsejében, alkalmanként 20-30 másodpercig. A cég még azt is megkockáztatta, hogy ez az élmény jobb, mint a szex... Csak akkor miért nővel reklámozzák? :)

zerog.jpgA Zero G cég a súlytalanság érzését árulja néhány percre a gazdagoknak. Ízléstelenség vagy ügyes reklámeszköz a gravitáció-mentesen lebegő dús kebel?

A végére maradt a  Sports Illustrated botrányt kavaró címlapja, mely az aktuális fürdőruhákat mutatja be. Egy fürdőruha katalógusban elengedhetetlenül fontosak a csinos modellek, melyből ráadásul többet is mutatnak, mint a bikinikből. Azt gondolhatnánk, hogy ezt már nem lehet tovább fokozni. A 2015-ös nyári reklámújság címlapján a 24 éves Hannah Davis szerepel, egyesek szerint botrányos, ízléstelen, szexista módon.

A reakciók széles skálán mozogtak, valaki egyenesen pornográfnak minősítette, de az üggyel foglalkozott a Washington Post újság is, sőt a Szexuális Kizsákmányolás Elleni Országos Központ is felemelte a szavát, egyenesen az újságok betiltását követelte.

sportsillustrated.jpgA Sports Illustrated botrányt kavaró címlapja. Csábító reklám vagy már pornográfia?

Az összeállítást elnézve azt hiszem bátran kijelenthetjük, hogy az erotika még mindig nem ment ki a divatból és egy csinos nővel bármit el lehet adni! :)