A csinos nőkkel mindent el lehet adni?
Nem elég csak egy jó termék, ha nincs hozzá megfelelő marketing és reklám, bizony a vásárlók nem fognak róla tudni. Köztudott, hogy a reklámügynökségek mindent bevetnek, hogy egy kis figyelmet szerezzenek maguknak. Valamivel mindig ki kell tűnni a tömegből, mert a minőség gyakran már nem elég.
Gyakori reklámeszköz, hogy a terméket egy vagy több csinos és szexi nővel reklámozzák, hiszen ha a terméket nem is, a nőt biztosan észreveszi a potenciális vásárlók.
Számítógép-alkatrészek és nők? Miért ne? A célközönség úgy is jobbára férfiakból áll!
De nem csak modellekkel lehet reklámozni, a cég alkalmazottai is állhatnak modellt egy reklámkampányban, azt sugallva ezzel, hogy ennél a cégnél mindenki fiatal, energetikus, csinos, elegáns vagy épp kihívó. Minden csak nézőpont kérdése, továbbá a termék vagy szolgáltatás leendőbeli vásárlóinak kora, neme, igényei és az, hogy a cég mit enged meg magának.
Néha egy-egy reklám már talán túl messzire is megy, így egy botrány miatt kerül a figyelem középpontjába. De a negatív reklám is reklám, ami néha hatásosabb a direkt marketingtől.
Az alábbi kis képes összeállításban láthatunk példát mindegyikre, az egészen szolid és visszafogottól a botrányokat kavaróig!
Kezdjük a legvisszafogottabbal. Az Emirates légitársaság még új a repülés világában, de a mögötte álló pénzmennyiségnek hála, gyorsan, szinte robbanásszerűen nőtt ki a földből. Az 1985-ben alapított társaság mára már világszinten jelentős, igazi fejlődése 2008 után kezdődött. Mára már 74 ország 160 városába repül, légiflottája 207 szélestörzsű óriásgépből áll. De a fejlődés nem állt meg, további 90 repülőgépet rendeltek a meglévők mellé.
Természetesen az iszlám kultúra nem engedi a nyugati lazaságot, így az alkalmazottak is kellően visszafogott egyenruhát kaptak.
Az Emirates légitársaság légiutas-kísérői, a felsorolás legvisszafogottabb tagjai
Berlinben kétévente kerül megrendezésre a világ legnagyobb vasúti-jármű kiállítása és vására. Mindegyik, az iparágban jelentős cég képviselteti ott magát. A nyílt napokra a szakmai vendégeken kívül bárki bemehet, valóságos családi programot alkotva ezzel. 2014-ben 2700 kiállító érkezett 51 országból, némelyik vasúti járművet valóságos show keretében mutatták be. 2010 sztárja a német Siemens motorvonata volt, mely jelenleg a legmodernebb nagysebességű vonatnak számít a piacon. De ha a technikai adatok nem lennének elég meggyőzőek, még néhány szép hölggyel fel lehet dobni az eseményt.
A berlini InnoTranson is sok kiállított darabnál pózoltak a szebbnél-szebb lányok. A képen látható Velaro motorvonat már négy országban talált gazdára, minden hostess egy egy országot jelképez. Balról jobbra: Miss Spanyolország, Miss Oroszország, Miss Kína és végül Miss Németország.
ARegiojet magánvasút-társaság 2011-ben kezdte meg működését Csehországon belül, versenyre kelve a Cseh Államvasutakkal. Egyre újabb és újabb vonalakon jelennek meg, ahol mindig elsöprő sikert aratnak. A cég igyekszik markáns arculatot kialakítani, a citromsárga vonatok egészen egyedi színt vittek a cseh zöld-kék-fehér színvilágba. De nem csak a vonatok viselnek élénk színeket, hanem az alkalmazottak is. A fekete-rózsaszín összeállítás talán olvasva őrültségnek tűnik, de a képeket nézve mégis jó választás volt.
Szép vonatok, udvarias alkalmazottak, merész színösszeállítások... Magyarországról nézve a csehek irigylésre méltó helyzetben vannak!
A Regiojet magánvasút-társaság személyzete Csehországban. A reklám üzenete: ha őket választjuk, igényes környezetben, igényes személyzettel tudunk utazni
Az autóshowk és vásárok elképzelhetetlenek a mosolygó, fiatal, karcsú nők nélkül. Detroittól Las Vegasig vagy épp Frankfurtig a recept mindig ugyanaz: kedves és bájos hölgyek minden autó mellé, akik megszólítják a dúsgazdag potenciális vásárlókat. Vagy talán egy Ferrarit egy olasz macsónak kellene eladni?
Luxusautókhoz elengedhetetlenek a csinos nők!
Az űrturizmus még mindig nem indult be, de a gazdagoknak már a súlytalanság érzése elérhető, feltéve ha ki bírják fizetni a borsos repülőjegy-árat, ami 4950 amerikai dollár+ 5% adó. Ezért cserébe tizenötször élvezhetjük a mikrogravitációt a repülőgép belsejében, alkalmanként 20-30 másodpercig. A cég még azt is megkockáztatta, hogy ez az élmény jobb, mint a szex... Csak akkor miért nővel reklámozzák? :)
A Zero G cég a súlytalanság érzését árulja néhány percre a gazdagoknak. Ízléstelenség vagy ügyes reklámeszköz a gravitáció-mentesen lebegő dús kebel?
A végére maradt a Sports Illustrated botrányt kavaró címlapja, mely az aktuális fürdőruhákat mutatja be. Egy fürdőruha katalógusban elengedhetetlenül fontosak a csinos modellek, melyből ráadásul többet is mutatnak, mint a bikinikből. Azt gondolhatnánk, hogy ezt már nem lehet tovább fokozni. A 2015-ös nyári reklámújság címlapján a 24 éves Hannah Davis szerepel, egyesek szerint botrányos, ízléstelen, szexista módon.
A reakciók széles skálán mozogtak, valaki egyenesen pornográfnak minősítette, de az üggyel foglalkozott a Washington Post újság is, sőt a Szexuális Kizsákmányolás Elleni Országos Központ is felemelte a szavát, egyenesen az újságok betiltását követelte.
A Sports Illustrated botrányt kavaró címlapja. Csábító reklám vagy már pornográfia?
Az összeállítást elnézve azt hiszem bátran kijelenthetjük, hogy az erotika még mindig nem ment ki a divatból és egy csinos nővel bármit el lehet adni! :)